Rasa bersaIah hingga dewasa, abang kesal adik ‘pergi’ lepas ditinggaI main b0la


Setiap 0rang mempunyai cerita masa lalu yang pelbagai. Walaupun perkara tersebut sudah lama terjadi, namun jika ia memberi kesan kepada kehidupan, pastinya akan terus dikenang sampai bila-bila.

Hal ini samalah seperti perk0ngsian se0rang pengguna Twitter dikenali sebagai Redza Aydan apabila menceritakan kejdian sedih sewaktu dia berusia 8 tahun.

Sampai sekarang masih kesal

Menurutnya, sehingga kini dia berasa bersalah kerana menganggap diri menjadi punca pemrgian adik tersayang. Menurut ciapan yang dibuat, Redza mengatakan ketika itu dia sepatutnya menjaga adik dirumah kerana 0rang tuanya ada urusan sebentar.

Namun, dia mengambil keputusan untuk pergi bermain b0la dan mninggaIkan adiknya di rumah.

Adik menangis turun naik tangga cari mak

Tambahnya, ketika dia puIang dari rumah, dia melihat 0rang ramai berada di keliling kawasan kediaman mereka dan mengatakan yang adiknya terkunci dari dalam.

Jadi, dia terus berIari masuk ke dalam rumah melalui tingkap yang dipecahkan dan memeluk adiknya dengan seribu satu perasaan.

Betul2 rasa bersaIah

Sedar diri alpa membiarkan adik yang masih kecil bermain sendiri, Redza mengakui yang dia pasrah dimarahi ayahnya.

Namun, malam selepas kejdian tersebut, ibunya panik apabila muka allahyarham adik bertukar biru. Jadi, bapanya bergegas membawa ke klinik dan kemudian ke h0spital selepas keadaannya semakin teruk.

Disyaki termakan racun tikus

Selepas menunggu beberapa jam sehingga subuh, dia mendapat khabar bahawa adiknya teIah tiada kerana dipercayai termakan racun tikus ketika itu. Dia merasakan ketika arwh adiknya terkunci, dia telah memakan racun tikus yang berada di bawah tangga rumah.

Jadi, disebabkan itu dia berasa begitu menyesaI kerana menganggap kebod0han diri mninggaIkan adik yang masih kecil bermain sendiri menjadi punca kem4tiannya.

“Kita jumpa adik di syurga”

Sedar yang qada’ dan qadar dari Allah S.W.T, ibunya sedaya upaya memujuk Redza supaya menerima ketentuan dan tidak menyaIahkan diri keatas pemrgian adik tersayang.

Ujarnya, sehingga ke hari ini, dia masih lagi tidak dapat meIupakan kem4tian adiknya dan jika dia masih hidup, dia akan pastikan adiknya menjadi insan petama yang paling disayang.

Perk0ngsian yang dibuat Redza nyata mencuri perhatian ramai sehingga ia menerima pelbagai k0men daripada warganet.

Rata-rata memberikan kata-kata semangat untuknya meneruskan hidup dan berharap agar adiknya tenang disana.

Sumber: Twitter @RedzaAydan / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post