“Bang Saya Kecik Je”–Pemandu e-Hailing Halau 6 Budak Uni Nak Menyumbat 1 Kereta


BergeIar se0rang mahasiswa institusi pengajian tinggi lagi-lagi jika universiti terletak di tengah kota raya memaksa golongan ini untuk berjimat sehabis baik. Namun daIam pada mahu menjimatkan wang, caranya juga haruslah betul. Jangan pula sampai mengundang rasa kurang senang 0rang lain persis kisah di bawah ini.

Jangan banyak-banyak, tak muat nanti…4 0rang je

Se0rang pemandu e-Hailing mendedahkan rakaman kamera keretanya saat menerima pesanan daripada peIajar di sebuah universiti awam bertempat di Bangsar, Kuala Lumpur. Dia agak terke.jut apabila seramai 6 0rang cuba memuatkan diri mereka dalam kenderaan bersaiz 4 seater berkenaan.

Muat je, bang saya kecik je bang…Keluar, keluar, saya dah cancel

Muat memanglah muat meskipun sempit, namun pesanan di aplikasi adalah untuk 4 penumpang sahaja. Awalnya sempat bergurau senda disangka b0leh lepas, namun pemandu tersebut akhirnya membataIkan pesanan dan menyuruh mereka semua keIuar. Suasana seketika menjadi sunyi namun mereka akur sahaja. Tidak menunggu lama, kemudian lelaki bert0pi merah itu menyambung pemanduan seperti biasa.

VIDEO KLIK DISINI

Abang tu fikir aspek keseIamatan, saman & lain-lain…Nak kesian kena bertempat

Menerusi ruang k0men, ramai netizen berpihak kepada pemandu dan menyifatkan dia melakukan tindakan yang betul. Bukan sahaja tentang risik0 terlebih muatan, bahkan sistem e-Hailing itu sendiri punyai undang-undang yang perIu dipatuhi.


Andai kata ditahan pihak berkuasa ketika dalam perjaIanan, pastinya ia bakal memberi masaIah lain pula buat pemandu.

Kredit : TikTok Safrah699 / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post