Air Ketuban Pecah Jam 1.30 Pagi, Doktor Pergi Tidur Dulu, Isteri & Bayi ‘Tewas’


Apabila air ketuban teIah pecah, ia menandakan bayi dalam kandungan akan keluar tidak Iama lagi. Sepanjang itu, perawat akan memeriksa bukaan rahim sama ada sudah boleh dit0lak masuk ke dewan bersalin ataupun tidak. Detik ini sebenarnya amat getir memandangkan ada kemungkinan si ibu terpksa melahirkan secara czer jika perlu.

Isteri aIami tanda-tanda bersalin, jam 10.00 malam dibawa ke pusat rwatan

Namun bagi se0rang lelaki bernama Encik Tika ini, siapa sangka penantian isterinya untuk bersalin berakhir dengan berita duka. Mengimbau kejdian yang berlaku pada 9 Mei lalu, dia membawa wanita berkenaan ke sebuah pusat perubatan pada jam 10.00 malam memandangkan sudah ada tanda-tanda bersalin. Pada jam 1.30 pagi, air ketuban telah pecah.

Isteri dibiarkan tanpa pantauan…D0ktor tidur dulu

Pun begitu, Encik Tika mula merasakan pihak pusat rwatan itu seakan acuh tidak acuh. Hingga jam 3 pagi, isterinya masih dibiarkan tanpa pantauan. Malahan jururawat dan doktor dikatakan pergi tidur terlebih dahulu. Risau sesuatu yang buruk terjadi memandangkan sudah hampir 4 jam berlalu, dia selaku suami tidak sedap hati dan bertanya tentang keadaan wanita berkenaan. Namun sekali lagi, dia cuma disuruh untuk tunggu, tunggu dan tunggu.

Isteri & bayi dalam kandungan gagaI diseIamatkan

Tepat jam 5 pagi, barulah mereka bergegas untuk rujuk k0ndisi itu ke pusat kesihatan lain. MaIangnya semua sudah terIambat. Retak hati Encik Tika apabila mendapati isteri dan bayi dalam perut gagal diseIamatkan saat tiba di sana. Dia amat kesal dengan kelaIaian pihak perawat di l0kasi yang pertama kerana lambat bertindak. Jika tidak boleh bersalin di situ, mereka patutnya maklumkan lebih awal. Sudah menerima perm0honan maaf dari Ketua PerwakiIan tempat rwatan berkenaan, dia tidak akan mengambil tind4kan saman namun berharap kejadian sebegini tak berulang lagi.

Kredit : Portal Pop Mama / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post