Baru terima ‘result’ SPM, remaja maut dihempap pok0k tumbang

 


Sejak awal pagi hari ini, tular beberapa vide0 mengenai kejdian belalai air atau puting beliung di perairan Pulau Pinang sehingga mengakibatkan p0kok tumbang di Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu.

Disebabkan itu, se0rang penunggang mot0sikal berusia 18 tahun dikenali Muhammad Wafiq Zikry Shah Mohd Farid Amirol Shah berasal dari Kampung Genting, Balik Pulau dilaporkan m4ut di lokasi kejdian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Soffian Santong berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai kejdian tersebut yang berlaku jam 1.30 pagi sehingga menyebabkan kmaiangan dua kereta dan tiga mot0sikal.

Difahamkan mngsa yang menunggang mot0sikal jenis Yamaha LC 135 baru sahaja menerima keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada Khamis lalu dalam perjaIanan pulang ke rumah selepas makan malam bersama rakan.

Dalam pada itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teluk Bahang, Zolkifly Md Lazim menyatakan mngsa adalah cucu saudaranya dan anak sulung daripada dua beradik.

Katanya lagi, mngsa tidak bekerja namun aktif meIakukan kegiatan s0sial selain sangat dikenali oleh masyarakat di Balik Pulau dengan sikapnya se0rang yang ringan tulang dalam membantu 0rang lain.

“Arwh juga adalah ahli silat Gendang Rebana yang aktif dalam pertunjukan di negeri ini,”katanya.

Sementara itu, rakan arwh Muhammad Wafiq turut berk0ngsi dan meIuahkan rasa sedih kerana kehiIangan sahabat di kala susah dan senang bersama menerusi platf0rm TikTok.

“10/6/2023 hiIanglah sahabatku lagi se0rang. Kami rindu senyuman hang (Wafiy). Rindu sewaktu lepak dulu-dulu dan gelak sama-sama.

“Al-fatihah, salam takziah buat keluarga mngsa dan sem0ga arwh ditempatkan di kalangan 0rang yang beriman,”tulisnya.

@amiriqballl_ 10/06/23 hilanglah sahabatku lagi sorang , kami rindu senyum hang ( wafiy ), rindu time lepak dulu² gelak sama² ") . ( al-fatihah ) " salam takziah buat keluarga mangsa yang terbabit tadi pagi " . #wafiy ♬ original sound - A | I ⚡

Jen4zah dikebumikan di Tanah Perku.buran Islam Kampung Terang, Balik Pulau selepas Asar dan ke.s disia.sat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sekadar info, kejdian berlaku dari arah Pusat Bandaraya ke Jambatan Pulau Pinang itu turut menyebabkan kesesakan melebihi lima kilometer berikutan pok0k tumbang merentangi jalan.

Saksi 0rang awam berkata, pok0k berkenaan dipercayai tumbang selepas dibadai belalai air dari kawasan pantai sebelum melalui lebuh raya berkenaan.

@penang_kini_official Kejadian jam 2 pagi tadi menyebabkan Pokok tumbang dan melintang Lebuhraya Tun lim Chong Eu. Ada penunggang moto yang cedera Dan beberapa buah kereta turut dihempap Pokok yang tjmbang tersebut #penangkini #penangkiniviral ♬ Sholawat Meluluhkan Hati - Yasir
@kanchai1148 kejadian berlaku di penang sekitar pukul 1.30am, bunyi angin kencang dkt luar rumah.. sekali tgk kat luar tingkap, angin puting beliung betul2 sebelah ja sama rumah😰 #penangisland #penang #pulaupinang #anginkencang #anginputingbeliung #bencana #bencanaalam #fyp #fypシ #fypシ゚viral ♬ Yasir Lana - arief akdw

Terdahulu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Perak A’azelan Hassan berkata, terdapat mngsa ialah pemandu Mercedes-Benz dan lima individu yang menaiki Per0dua Myvi terdiri daripada tiga wanita termasuk se0rang hamil, lelaki dan kanak-kanak.

Selain itu, empat mngsa lagi menaiki tiga mot0sikal berasingan terdiri daripada tiga lelaki dan se0rang wanita. Seorang penunggang mot0sikal mninggaI dunia di tempat kejadian manakala dua lagi lelaki patah kaki.

Sumber: TikTok search, @amiriqballl_, Harian Metro (Zuhainy Zulkiffli) / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post