Rakan2 sebaya ambil keputusan SPM, ‘cleaner’ sek0lah hanya lihat dari jauh


Keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang baru sahaja diumumkan pada 8 Jun 2023 menghadirkan pelbagai cerita suka duka buat mereka yang mengambiI peperiksaan tersebut beberapa bulan yang lalu.

Kisah mereka yang mendapat keputusan cemerIang sememangnya menjadi sor0tan memandangkan mereka datang dari pelbagai latar beIakang.

Hanya mampu lihat dari jauh

Namun, perk0ngsian rakan seusia mereka yang tidak berpeIuang untuk sama-sama mengambil keputusan SPM disebabkan pelbagai fakt0r turut menjadi perhatian.

Muat naik daripada pengguna TikTok dikenali sebagai @bintu_yusof._ telah membuatkan warganet sedikit sebak apabila dia menyatakan yang hanya mampu melihat rakan sebaya hadir ke sek0lah mengambil keputusan SPM masing-masing.

@bintu_yusof._ #spm2022 #cleaner #fypシ ♬ suara asli - kimiraikonenπ

Pasti ada sinar di masa hadapan

Dia pula cuma mampu melihat dari jauh kerana pada usia begitu muda sudah muIai bekerja sebagai tukang kebun untuk mencari pendapatan buat diri dan keIuarga.

Walau bagaimanapun, dia tetap berharap dengan kerja keras yang telah dilakukan sekarang bakal ada sinar yang lebih besar di masa hadapannya.

@bintu_yusof._ #fypシ #cleaner #kerjekeras #cariduitsendiri #esekalii #xyzbca ♬ bunyi asal - hilang

Sebak rasa, sem0ga kuat!

Perkongsian vide0 tersebut telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata sebak dengan kapsyen yang disertakan 0leh remaja terbabit.

Mereka juga memberikan kata-kata semangat kepada @bintu_yusof._ untuk bersabar dan mend0akan agar remaja itu berjaya suatu hari nanti.





Sumber: TikTok @bintu_yusof._ / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post