Bapa maut lepas d0ktor cabut 12 batang gigi... Gusi berdarah tak berhenti, jururawat palam guna kain kasa sampai tercekik!


MALANG tidak berbau.

Se0rang wanita mendedahkan bapanya yang berusia 64 tahun disahkan m4ut selepas 12 batang gigi dicabut di sebuah h0spital.

Menurut anaknya, Chantana Khum Khrong, kem4tian itu disebabkan berlaku pendarahan di luar kawalan ketika mendapatkan rwatan di H0spital Singburi, Thailand.

Memetik lap0ran Thaiger, mendiang bapanya, Som Sak sebelum ini mendapatakan rwatan berkaitan masalah hati di h0spital sama pada 12 Mei dan dia dimasukkan ke wad sehingga 15 Mei kerana memerlukan antibi0tik.

Bagaimanapun, pada 23 Mei pihak h0spital menasihatkan agar 12 batang gigi bapanya perlu dibuang melalui dua peringkat iaitu tujuh batang pada fasa pertama dan lima lagi pada sesi seterusnya.

Setelah 0perasi selesai dijalankan, bapanya hanya diberikan kain kasa untuk digigit bagi menghentikan pendarahan yang banyak.

Som Sak mninggaI dunia setelah 12 batang gigi dicabut. -Foto Khaosod

Lebih parah apabila Som Sak dikatakan tercekik kain kasa yang disumbat ke dalam mulutnya namun jururawat menasihatinya agar memasukkan semula kerana k0s rwatan menghentikan pendarahan mahaI.

Chanthana turut mempers0alkan tind4kan doktor yang bertegas mencabut gigi bapanya walaupun keadaan kesihatan semakin mer0sot.

Bagaimanapun, pihak h0spital menawarkan borang perm0honan untuk menuntut pampasan dan mengarahkan dia menandatangani sebelum diserahkan kepada h0spital.

Dalam pada itu, difahamkan Pengarah H0spital Singburi akan memberi kenyataan rasmi mengenai ke.s itu dalam masa terdekat.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.


PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post