Pemuda maut motosikal terbabas masuk masjid, bilal sempat ajar mengucap


Mangsa maut selepas terbabas dan melanggar tiang dalam ruang masjid berkenaan. -Gambar media sosial

SEORANG penunggang maut selepas motosikal yang ditungganginya terbabas masuk ke dalam ruang solat di Masjid Guar Lobak, Padang Serai, Kulim, awal pagi Jumaat.

Dalam kejadian pukul 5.45 pagi itu, mangsa yang berusia dalam lingkungan usia 20an, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurut bilal masjid, Shukri Mohamad, kejadian berlaku selepas sebuah van kilang yang berhenti di hadapan masjid itu beredar dan secara tiba-tiba motosikal yang ditunggangi mangsa meluru masuk dengan laju dan melanggar tiang dalam masjid.

Shukri berkata ketika kejadian, dia baru saja sampai di masjid berkenaan untuk melakukan persiapan dan melaungkan azan subuh.

"Mangsa terjatuh pada dua tiang di hadapan manakala motosikalnya pula terpelanting kira-kira tiga meter daripada mangsa.

"Saya terus meluru ke arah mangsa dan ketika itu ternampak mangsa berlumuran darah malah saya sempat mengajar mangsa mengucap dua kalimah syahadah dan turut dibantu jemaah lain tiba tidak lama kemudian," katanya, memetik Buletintv3.

Tambah Shukri, jemaah masjid kemudian menghubungi ambulans serta pihak polis.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post