PakCik Rider Tenang Pilih Parcel, Tak Sedar Aksi Panjang Tangan Dirakam

 

Sebelum ini sudah ada vide0 tentang penghantar makanan yang tular kerana mengambil barang-barang milik tuan rumah. Perkara ini sedikit sebanyak telah mencemarkan nama penghantar makanan dan akan menyebabkan 0rang ramai akan mula kurang kepercayaan terhadap penghantar makanan. Namun, baru-baru ini, terdapat pula perkongsian seorang individu di aplikasi TikTok tentang tindakan tidak berm0ral se0rang penghantar makanan yang berjaya dirakam oleh kamera litar tertutup (CCTV) dirumahnya.

Mengambil bungkusan se0rang penghuni

Dalam rakaman vide0 litar tertutup (CCTV) tersebut, se0rang penghantar makanan yang sudah agak berusia dan boleh dipanggil dengan panggilan ‘pakcik’ telah mengambi bungkusan se0rang penghuni rumah .

Sangat tenang membeIek satu persatu bungkusan

Ketika waktu kejdian, terdapat dua bungkusan yang diletakkan diatas meja dihadapan pintu rumah penghuni tersebut. Pak cik tersebut kemudiannya kelihatan sangat tenang membelek satu persatu bungkusan tersebut. Kemudiannya, dia telah memilih salah satu daripada bungkusan tersebut dan berlalu pergi dengan sangat tenang tanpa rasa bersalah.

Pihak p0lis berjaya dapatkan semula bungkusan

Penghuni rumah tersebut telah memuat naik vide0 tersebut dengan mengatakan bahawa se0rang penghantar makanan telah mencuri bungkusannya tanpa menyedari bahawa terdapat rakaman litar tertutup (CCTV) di bahagian l0ceng pintu rumah. Walaubagaimanapun, pihak polis telah berjaya mendapatkan bungkusan tersebut itu semula daripada pakcik tersebut. Penghuni tersbut juga mengatakan isi bungkusan tersebut adalah dua alas laptop yang berharga hampir seratus ringgit.

@saxaximaxio Nasib baik ada doorbell siap cctv ni kalau tak hilang macam tu je barang parcel. #doorbell #doorbellcam #doorbellcamera #cctv #foodpanda ♬ original sound - Darulaman Buskers

Kredit: FB Mstar / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post