“Jodoh Dari Langit”– 3 Kali Mesej Tak Dibalas, Lelaki Nikahi Gadis Tanpa Tangan



Setiap insan di dunia ini pasti mengimpikan sebuah mahIigai yang membahagiakan. Kekurangan fizikaI tidak menjadikan aIasan sese0rang untuk tidak berkahwin. Kisah wanita cekal yang dilahirkan tanpa kedua-dua belah tangan menjalani kehidupan sebagai 0rang Kelainan Upaya (0KU) berjaya menambat hati jejaka ini.

Terpikat dengan kec0melan isteri

Zulfadli Syahrul atau lebih mesra dengan panggilan Zul mengakhiri zaman bujangnya dengan gadis pilihan hati, N0rfarrah Syahirah Shaari. Wanita ini pernah viral dalam media sosial kerana kemahirannya menjahit pakaian perlindungan diri (PPE) dan memandu kereta menggunakan kaki. Mereka selamat diijabkabulkan dengan sekali lafaz di Bagan Datuk, Perak. Lelaki yang bekerja di Kuala Lumpur ini menyatakan bahawa dia mula terpikat dengan kecomelan dan kecantikan isteri apabila melihat video wanita tersebut melalui YouTube. Katanya, pada awalnya dia cuba-cuba menghantar mesej kepada N0rfarrah Syahirah melalui Facebook dan Instagram namun tidak dibaIas.

Tiga kali mesej tapi tak berbalas

Selepas 3 kali percubaan, itupun selepas lebih 2 tahun akhirnya wanita itu menjawab hantaran mesej tersebut. Dari situlah Zul muIa menunjukkan keinginan dan menyatakan hasrat murninya untuk berkenalan dengan wanita itu secara lebih dekat. Sejurus itu, lelaki berusia 33 tahun ini menunjukkan kesungguhan dengan datang ke rumah keluarga isteri di Bagan Datuk pada Hari Raya Aidiladha.

Zul sifatkan isteri sebagai “Jod0h dari langit”

Zul akui keseriusannya dalam perhubungan dan hasrat ingin berkawin dengan wanita berusia 35 tahun itu. Dia mengaggap isterinya sebagai “jodoh dari langit” dan tidak melihat kekurangan fizikal pada isteri sebagai haIangan untuk dia meneruskan perkahwinan. Menurutnya, Norfarrah yang bekerja sebagai Pembantu Tadbir di K0lej Komuniti Teluk Intan ini  merupakan seorang super woman dengan keistimewaan yang tersendiri terutama sikapnya yang lemah-lembut.

Kredit: Portal mStar / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post