Rider Ducati jatuh ‘flyover’ ada ilmu perm0toran, kerap berjemaah di masjid

 


Penunggang mot0sikal berkuasa tinggi yang mninggaI dunia selepas terjatuh dari jejambat Lebuhraya Sungai Besi Ulu Kelang (SUKE), Kuala Lumpur tengah hari semaIam mempunyai ilmu dan kemahiran dalam bidang perm0toran.

Difahamkan, mngsa Ahmad Fadzil Omar Azadin, 64, memiliki h0bi bagi mengendalikan mot0sikal jenis Ducati Panigale itu selain kerap menunggang bersama rakan-rakan sekiranya mempunyai waktu terIuang.

Salah se0rang rakan, Mohd Said Mohd Shariff berkongsi mengenai perkara itu menerusi sebuah hantaran di laman Facebook menyifatkan arwah adalah individu yang menyenangkan serta banyak pengaIaman dalam menunggang mot0sikal.

Kami selalu ‘ride’ m0tor bersama

“Ramai yang mengenalinya terutama sahabat-sahabat riding. Beliau merupakan se0rang sahabat yang cool maIah saya menganggapnya sebagai se0rang abang dan menghormatinya.

“Awal-awal riding sekitar 2016-2017 banyak yang sy pelajari hasil daripada kerap mengek0ri beliau dari belakang,” tulisnya dengan memuat naik beberapa keping gambar bersama Allahyarham Ahmad Fadzil.

Dalam masa sama, Mohd Said juga menceritakan tentang keperibadian arwh yang mementingkan agama termasuk sering melakukan solat jemaah di masjid, menyertai majlis ilmu serta membaca al-Quran pada setiap hari.

Kerap berjemaah di masjid

Sementara itu, se0rang pengguna laman Twitter WaryZkri memaklumkan bahawa Allahyarham Ahmad Fadzil adalah salah se0rang jemaahnya dan mereka sempat bertemu di masjid sehari sebelum kejdian.

Baru jumpa arwh di masjid

Terdahulu, siasatan awal mendapati mngsa cuba mengeIak sebuah mot0sikal dari arah bertentangan dalam keadaan meIawan arus sebelum meIanggar penghadang sebelah kiri jalan dan terhumban dari atas jejambat pada ketinggian lebih kurang 30 meter.

Myat mngsa ditemui dalam keadaan tertiarap di beIakang pagar Stesen Kawalan SMART Sungai Kelang dalam keadaan cedera parah pada bahagian kaki.

Sumber: Facebook Mohd Said Mohd Shariff, Twitter @WaryZkri, Berita Harian (Safeek Affendy Razali) / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post