PU Syed tegur selebriti beri pandangan tentang ‘isteri tak tutup aurat tapi s0lat’


Pendakwah bebas, PU Syed atau nama sebenarnya Syed Mohd Bakri Syed Ishak telah menegur tindakan se0rang selebriti yang mengeluarkan pendapat berkenaan aurat dan s0lat.

Macam menegakkan benang yang basah

Menurutnya, kenyataan yang dibuat 0leh artis lelaki itu tentang wanita yang mendirikan s0Iat namun tidak menutup aurat sebagai satu perkara yang hanya menegakkan benang yang basah.

Dua-dua d0sa besar

Jelas PU Syed, s0lat adalah satu kewajiban dan begitu juga suruhan menutup aurat. Dia sama sekali tidak bersetuju dengan pendirian selebriti itu yang menguIas tentang isterinya yang tidak menutup aurat namun masih s0lat dengan wanita yang menutup aurat namun meninggalkan ibadah wajib tersebut.

Ujar pendakwah berkenaan, jika diberi pilihan, janganlah memilih kedua-duanya kerana tindakan-tindakan tersebut adalah berd0sa besar.

Dia meminta artis terbabit tidak memberikan pandangan s0ngsang lebih-lebih lagi sewaktu perkampungan sunnah.

Perk0ngsian di perkampungan sunnah

Terdahulu, vide0 se0rang selebriti terkenal yang memberi pandangan berkenaan isterinya yang belum menutup aurat namun tetap solat telah menjadi perbalahan ramai lebih-lebih lagi ia diucapkan di satu perkampungan sunnah.

Walaupun tujuan dia memberikan pandangan tersebut bersifat perk0ngsian, namun ia pastinya memberi kesan negatif berkaitan hukam hakam agama yang sudah menyatakan bahawa menutup aurat itu wajib.

VIDEO KLIK DISINI

Susulan daripada itu, ramai yang meminta agar selebriti berkenaan berhati-hati dalam ucapannya kerana boleh mengundang saIah faham kepada 0rang lain.

Sem0ga kekeliruan yang terjadi dapat diselesaikan memandangkan beberapa agamawan pernah menerangkan perihaI isu tersebut.

Sumber: Instagram PU_Syed, TikTok fbvstiktok / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post