Padah buat aksi 'Superman' dan langgar lampu merah, penunggang motosikal m4ut di tempat kejadian

 


SEORANG penuggang motosikal berumur 18 tahun mninggaI dunia selepas merempuh sebuah kereta ketika membuat aksi 'Superman' dan meIanggar lampu isyarat merah.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Kamarul Rizal Jenal berkata insiden berlaku di Lebuh Raya Tun Dr Lim Chong Eu pada pukul 4.30 pagi Ahad.

"Dua kenderaan terIibat dalam insiden itu, sebuah kereta dan sebuah mot0sikal.

"Penunggang mot0sikal, Muhammad Akid Mat Rozi, berasal dari Permatang Timbul, Balik Pulau, meninggal di tempat kejadian.

"Berdasarkan sia.satan awal, insiden berlaku ketika kereta terbabit dari Bayan Lepas menuju ke Jalan Tengah tiba di persimpangan lampu isyarat di Lebuh Raya Tun Dr Lim Chong Eu.

"Pemandu kereta membel0k ke kanan apabila lampu isyarat bertukar hijau dan kemudiannya dirempuh sebuah m0tosikal dari arah bertentangan.

"Pemandu kereta mengaIami kecederaan ringan di bahagian tangan kirinya," kata Kamarul dalam satu kenyataan pada Ahad.

Kamarul berkata ketika kejdian hari sedang hujan.

"Kami sedang menyiasat ke.s dan memeriksa fungsi lampu isyarat, melihat rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dan mengambil kira cuaca hujan dan keadaan jalan yang basah.

"Saksi di tempat kejdian juga sedang dikenal pasti.

"Bedah sia.sat akan dijalankan untuk menentukan punca kem4tian penunggang mot0sikal.

"Ke.s disia,sat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara melulu," katanya.

Berdasarkan vide0 tular, mangsa dilihat menunggang mot0sikal jenis Yamaha RXZ dalam keadaan berbah4ya dengan melakukan aksi ‘Superman’ selain sedang berlumba bersama se0rang rakannya.

Ketika kejdian, rakan mngsa nyaris terIibat dalam kmaIangan namun sempat mengeIak kereta terbabit. 

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post