Gagal pot0ng kereta lain, dua beranak maut Myvi bertembung treler


Se0rang bapa bersama bayi lelakinya m4ut selepas kereta dinaiki mereka terbabit dalam kemaIangan dengan sebuah treler di Kil0meter 145 Jalan Kuantan-Johor Bahru, Rompin, Kuantan kira-kira jam 1.15 pagi Rabu.

Menurut lap0ran Berita Harian, mangsa meninggaI dunia adalah pemandu kereta jenis Per0dua Myvi iaitu Azirul Azeem Mazri, 30, dan anaknya Muhammad Adhwa yang berusia 10 bulan.

Berita duka pemrgian dua beranak itu turut dikhabarkan oleh abang Allahyarham Azirul Azeem, Muhammad Azmin Mazri menerusi sebuah hantaran di laman Facebook pagi tadi

Menerusi hantaran sekeping gambar itu, Muhammad Azmin menitipkan d0a selain meminta orang ramai sedekahkan al-Fatihah untuk kedua-dua mngsa.

“Al-Fatihah untuk arwh adik Azirul Azeem dan anak saudara saya arwh Adhwa yang telah meninggaI dunia sebentar tadi dalam kemaIangan jalan raya.

“Berehatlah wahai adik. Allah lebih sayangkan kamu. Untuk yang mengenali arwh adik saya, jika ada salah silap harap dimaafkan, jika termakan terminum minta halal dunia akhirat, jika belum terlangsai hutangnya m0hon berhubung dengan saya.

“Marilah kita sama-sama sedekahkan al-Fatihah buat arwh Azirul Azeem dan Muhammad Adhwa. Doakan balu arwh sentiasa tabah,” tulisnya.

Hantaran tersebut mendapat 142 perk0ngsian dan 217 komen yang dihujani ucapan takziah dalam kalangan warganet terdiri daripada rakan serta kenalan rapat

Dua beranak meninggaI dunia

Berdasarkan kenyataan Ketua Polis Daerah R0mpin, Deputi Superintendan Mohd Azahari Mukhtar, kereta dipandu Azirul Azeem bersama isteri dan anak dalam perjalanan dari arah Johor Bahru ke Kuantan.

Azirul Azeem dipercayai mem0tong kenderaan lain dan memasuki lor0ng bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah treler yang datang dari arah bertentangan.

“Akibat kemaIangan itu, Azirul Azeem disahkan meninggaI dunia di tempat kejdian, manakala anaknya meninggaI dunia ketika menerima rawatan di H0spital Rompin,” katanya.

Mohd Azahari berkata, isteri mangsa Farah Nasuha Johari, 30, tidak mengalami kecederaan manakala pemandu treler yang berusia 30 tahun cedera ringan.

Keluarga kecil arwh Azirul

“Kes kemaIangan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” ujarnya.

Difahamkan, seramai lapan pegawai dan angg0ta dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Rompin ke l0kasi kejdian bagi membantu mengeluarkan mngsa yang tersepit, manakala mngsa yang cedera dihantar ke H0spital Rompin.

Bantuan menyelamat oleh pasukan bomba

Sumber: Berita Harian (Asrol Awang), Facebook Muhammad Azmin Mazri, Azirul Azeem Mazri & Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post