“Dulu mak paling sibuk”–Sayu teng0k Khai Bahar pakaikan ibu tudung, sambutan Aidiladha tak semeriah dulu


SAMBUTAN Hari Raya Aidiladha penyanyi Khai Bahar pada tahun ini tidak semeriah seperti sebelum ini sejak kesihatan ibunya iaitu Rosnah Muhammad merosot akibat penyakit buah pinggang.

Khai atau Muhammad Khairul Baharuddin, 29, berkata, meskipun ibunya tidak selincah dulu namun dia tetap bersyukur keadaan em0sinya stabil dan masih mampu melayan karenah dia dan adik-beradik yang lain.

"Dulu masa raya, mak paling beria tentang semua benda. Semenjak dia sakit, dia sudah tidak macam dahulu.

Khai menyiapkan ibunya di pagi Aidiladha.

"Ini pun nasib kami baik sebab hari ini mo0d dia stabil boleh melayan kami. Kadang m0od dia tak 0kay, dia merepek tak ingat semua benda," katanya.

Khai berk0ngsi perkara itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di Instagram miliknya pada Khamis.

Menerusi vide0 yang dik0ngsi, Khai yang menggayakan baju Melayu r0na hijau dilihat sedang memakaikan ibunya tudung sebelum mereka merakamkan f0to kenangan bersama.

Menjengah ke ruang komen, pengikut memuji sikap baik ditunjukkan penyanyi lagu Luluh itu dan mend0akan agar ibunya segera sembuh.

"Anak mithali, jangan lepas peluang pahala jaga ibu ya. Selamat hari raya Aidiladha.

"Anak soleh ni. Semoga ibu Khai diberikan kesembuhan. Rindu senyuman mak Ros, semoga mak R0s dikurniakan kesihatan yang baik, diberikan kesembuhan dan Khai sekeluarga bahagia," tulis netizen.

Pada September tahun lalu, ibu Khai dimasukkan ke Unit Rwatan Rapi (ICU), Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat masalah buah pinggang.

Menurut Khai, d0ktor memaklumkan ibunya perlu menjalani rwatan dialisis akibat penyakit itu.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post