Dana Baby Naail Dah Cukup Tapi Masih Kutip Derma, F0under Misi Jawab Kecurigaan

 


Sekitar bulan Mei lalu, Pengasas Founder Misi iaitu Nur Ahmad Faiz Mohd Azmi berkongsikan berita gembira kutipan dana rawatan bernilai RM9 juta untuk Baby Naail telah mencapai target lebih cepat daripada jangkaan. Selain 0rang awam, beberapa pengasas pr0duk tempatan turut menyumbang derma puluhan ribu ringgit.

Due date 15/6/2023…Nak kata target tak capai, wang dah cukup

Kini sudah lebih sebulan berlalu, tabung Baby Naail telah melebihi target asal namun platf0rm untuk memberikan derma masih lagi dibuka. Ia kemudiannya menjadi perdebatan serius di mana seorang pengguna Twitter mula mempertikaikan mengapa tabung itu belum ditutup lagi sementara wang terus bertambah-tambah.

“Duit masuk ke akaun syarikat”, itulah antara saIah satu pers0alan yang telah dibangkitkan 0leh Saudara Faiz Edzahar.

Dia buat tabung derma ni, ada audit atau tidak? Fishy dari awal lagi dia ni – Netizen

Isu itu sekali gus membangkitkan rasa curiga mengenai ketelusan pr0ses saIuran dana tersebut. Berikut merupakan tangkap layar beberapa komen yang ditulis 0leh netizen di Twitter.

Misi Rakyat adalah yayasan berdaftar…Saya tak ambil 30% walau dibenarkan

Tidak menunggu Iama, Nur Ahmad Faiz Mohd Azmi muncul memberikan jawapan mengenai kecurigaan ramai. Rupanya mengenai tabung Baby Naail yang masih aktif mengutip dana, baki lebihan itu nantinya akan dipindahkan untuk menampung k0s Baby Athif pula.

Terdahulu, media pernah melap0rkan kedua-dua anak kecil ini mempunyai k0mplikasi kesihatan dan k0s rwatan yang sama.

Kredit : Twitter Faez Edzahar & Founder Misi / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post