Ayah MeninggaI Sebulan Sebelum SPM, Gadis Berjaya Raih 9A & Anugerah Pelajar Terbaik


Debaran para pelajar Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2022 berakhir apabila keputusan peperiksaan diumumkan pada hari ini.

‘Abah akan bangga..’

Menerusi ciapan di Twitter, abang kepada saIah se0rang pelajar SPM 2022 mengucapkan tahniah kepada adiknya yang berjaya memper0leh semua A dalam peperiksaan.

Lebih membanggakan apabila adiknya yang digelar sebagai Achik itu juga dianugerahkan sebagai pelajar cemerlang di sek0lahnya.

Alhamdulillah, Achik berjaya meraih keseluruhan A dalam keputusan SPM 2022 dan mendapat anugerah pelajar terbaik Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim (SMSAH).

Paling yang menyayat hati adalah apabila abang pelajar tersebut mendedahkan bahawa mereka kehilangan figura se0rang ayah sebulan sebelum adiknya menjawab peperiksaan SPM dan itu merupakan satu ujian yang berat baginya.

Abah meninggaI sebulan sebelum Achik jawab SPM. Dia terpaksa menempuh ujian besar ini dalam kedukaan.

Bagaimanapun, pada hari ini Achik membuktikan bahawa dia mampu meraih kejayaan walau terpksa menanggung kerinduan terhadap bapanya.

Dan dia menang. Abah pasti akan bangga dengannya.

Sekadar info, seramai 10,109 daripada 373,974 orang calon memperoleh keputusan semua A dalam SPM 2022.

Sumber: Twitter / ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post