Arwh Dah Kemas Baju Nak Balik Kampung, Kakak Terkejut Terima Berita Kematian Mohd Syuib


Arwh Dah Kemas Baju Nak Balik Kampung, Kakak Terkejut Terima Berita Kematian Mohd Syuib

Kepulangan ahli keluarga ke kampung halaman ketika raya merupakan m0men paling bahagia. Namun, berbeza pula nasib yang dihadapi oleh kakak kepada mangsa tragedi letupan b0m lempar di Kem Latihan Syed Sirajuddin, Gemas semalam.

Tragedi B0m Lempar Meletup, Kakak Terkilan Dengar Berita Kematian Mohd Syuib

Kakak kepada K0peral Udara Mohd Syuib Bidin, yang dikenali sebagai B0nda Arfan berkata dia tidak menyangka bahawa sambutan Hari Raya Aidiladha kali ini merupakan yang terakhir bersama adiknya dengan kepulangan jen4zah Allahyarham, lapor Mingguan Wanita.

Jelasnya, dia menyifatkan Allahyarham merupakan se0rang yang sangat baik.

Mohd Syuib sebelum ini juga telah memaklumkan kepadanya bahawa dia telah selesai mengemas pakaian untuk pulang beraya ke kampung halaman di Kedah yang bakal tiba pada 29 Jun ini.

“Arwh merupakan adik yang baik. Dia memberitahu saya bahawa telah siap kemas pakaiannya untuk pulang ke kampung Khamis ini,” katanya.

“Dia dah siap packing baju untuk balik beraya di Kedah. Sebelum kejdian, isteri arwh ada mesej tanya Damia.

“Raya ni balik Kedah tak? Damia jawab tak, pasal hari Sabtu Damia dah kena balik asrama. Isteri adik bagi tahu esok hari Isnin d0rang nak balik Kedah,” maklumnya lagi.

Walau bagaimanapun, dia amat terkejut selepas mendapat perkhabaran bahawa adiknya telah meninggaI dunia tiga hari sebelum Raya Haji.

“Tak sempat balik beraya di kampung, adik pergi tinggalkan kami semua secara mengejut. Allah lebih sayangkan dia.

Katanya, ahli keluarga kini sedang menunggu jen4zah Muhd Syuib dari H0spital Segamat. Difahamkan, pr0ses pengebumian dilakukan di kampung halaman isterinya di Kemaman.

Semalam, Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) mengesahkan tr4gedi tersebut berlaku pada jam 12.10 tengah hari ketika angg0tanya sedang menjalani Latihan Menembak Senjata Bantuan dan B0m Lempar Penuntut Kursus Peningkatan Pembantu Pertahanan Kelas 1 (KPPP Kls 1) di Tapak Latihan Grenade Asas di kem tersebut.

Dua angg0ta TUDM Maut, Se0rang dilap0rkan Stabil

Dalam lap0ran Sinar Harian sebelum ini, Koperal Udara Mohd Syuib Bidin, 33, meninggaI dunia pada jam 5.45 petang semalam.

Perkara itu disahkan 0leh Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dalam satu kenyataan.

Beliau yang merupakan jurulatih di Institut Pengajian Pentadbiran dan Pengurusan (INSTAR), Pangkalan Udara Sendayan selepas terbabit dalam insiden letupan b0m lempar tersebut.

Sementara itu, se0rang lagi angg0ta yang dilap0rkan meninggaI dunia ialah Allahyarham Laskar Udara I Mohd Iqmal Masdi berusia 22 tahun.

Allahyarham yang berasal dari Lenggeng disahkan meninggaI dunia di l0kasi kejdian pada jam 12.10 tengah hari semalam.

Manakala se0rang lagi mngsa yang terlibat, K0peral Udara Khairuzaman Lokman, 35, yang juga seorang jurulatih dilap0rkan dalam keadaan stabil selepas mengaIami kecederaan parah dalam kejdian tersebut.

Beliau kini masih menerima rwatan di H0spital Segamat dan dalam pemantauan rapi.

Sumber: Mingguan Wanita / siakapkeli

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post