Ayah Pernah Paksa Teguk Minuman Keras, Anak Menangis Ibu Terlepas Hak Jagaan

 


Sejak semalam, vide0 se0rang ibu berpurdah yang terlepas hak jagaan anak perempuannya, Maisarah (9) telah tular di media s0sial. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikuI. Daripada tangisan yang keIuar, terlihat jelas betapa budak itu sangat berat hati untuk dilepaskan kepada bapanya.

Bekas suami failkan hak jagaan…Beberapa NGO sedihkan peguam dari firma guaman terkemuka

Kisah sayu itu dik0ngsikan oleh Encik Yuseri Yusoff menerusi Instagram. Dalam penjelasan awal, Puan Aishah yang kini telah memeIuk agama Islam rupanya sudah berpisah dengan suaminya. Saat tinggal dengan si ayah, budak perempuan ini hidup berendam air mata kerana tidak diberikan perhatian sewajarnya.

Masa dijaga ayah, Maisarah diserah kepada ramai 0rang…Ayah berkesedudukan dengan perempuan

Tidak cukup dengan penganiayaan, dia juga pernah dipksa mengambil minuman keras. Meskipun lelaki itu gagaI menjalankan tanggungjawab, dia yang dis0kong oleh beberapa NGO malah berjaya mendapat hak jagaan kanak-kanak berkenaan. Manakala perm0honan Puan Aishah yang cuma dibantu oleh peguam Biro Bantuan Guaman langsung tidak didengari.

Terima kasih kepada yang bantu tuIarkan kisah Puan Aishah

Yuseri Yusoff selaku Pengasas YY Community Centre bagaimanapun akan cuba membela nasib Puan Aishah dan Maisarah. Mereka sudah memfailkan n0tis rayuan untuk menolak keputusan yang dikeIuarkan pihak mahkamah semalam. Tabung dana juga sudah dilancarkan bagi menampung k0s guaman sepanjang perbicaraan berjalan nanti.

Kredit : Instagram Yuseriyusoff / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post