TAHUKAH ANDA.??? RUPANYA Selama 24 Jam Suara Azan Tak Pernah Berhenti Berkumandang di Seluruh Dunia...MASYA ALLAH......SEBARKAN !!

TAHUKAH ANDA.??? RUPANYA Selama 24 Jam Suara Azan Tak Pernah Berhenti Berkumandang di Seluruh Dunia...MASYA ALLAH......SEBARKAN !!


Adzan yaitu kalimat tauhid yang dilantunkan oleh muazin sebagai seruan untuk mengajak umat Islam selekasnya membangun sholat, serta hal yang mengagetkan yaitu beberapa pakar sudah menunjukkan kalau nyatanya sepanjang 24 jama nada Adzan tak pernah berhenti bergema di semua belahan bumi ini.

Untuk umat Islam telah tak asing lagi mendengar Azan. Disetiap saat solat nada Azan bakal bergema. Tersebut sebahagian kenyataan unik tentang Azan yang telah tidak asing di telinga kita:

Nada Azan mempunyai kandungan kemampuan yang begitu besar sehingga dapat mengajak semua umat muslim untuk selekasnya bersama-sama menuju masjid manfaat melakukan beribadah solat perlu. Diluar itu Azan juga dapat menggetarkan hati tiap-tiap orang yang mempunyai keimanan yang kuat.

Beberapa orang non-muslim jadi muallaf sesudah dengarkan nada Azan lantaran didalamnya mempunyai kandungan hidayah untuk mereka yang memperolehnya.

Perintah untuk mengumandangkan azan melalui mimpi. Dulu beberapa teman dekat Nabi mencadangkan untuk mengibarkan bendera, membunyikan trompet, serta menyalakan api di atas bukit sebagai ajakan atau isyarat kalau saat solat sudah tiba, namun semuanya usul itu tidak sesuai. Sehingga datanglah Abdullah bin Zaid yakni teman dekat Nabi yang bercerita kalau dianya sudah memperoleh untuk mengumandangkan Azan sebagai isyarat saat solat sudah tiba.

Nada Azan sudah dikumandangkan pada beberapa saat yang bersejarah seperti masa Rosulullah berjaya kuasai Mekkah, waktu Konstantinopel berjaya diambil oleh pasukan Uthmaniyyah, serta masa kelahiran seseorang bayi.

Bermula sejak 14 era masa lalu nada azan sudah berbilion-bilion kali dikumandangkan.
Nada Azan akan tidak berhenti bergema sampai hari kiamat datang. Bumi mempunyai bentuk bulat hingga menyebabkan ketidaksamaan saat pada banyak wilayah, oleh itu ada ketidaksamaan masa berikut yang menyebabkan nyatanya azan itu tidak pernah berhenti sepanjang 24 jam penuh.

Pada masa Azan Subuh bergema di Sulawesi sisi timur jadi sebelum berhenti Azan bakal bergema di Jakarta lantas Sumatera, sebelum ini nada di Indonesia berhenti jadi Adzan bakal bergema di Malaysia lalu di Burma, setelah itu bakal bergema di Bangladesh lantas bakal selekasnya terdengar lagi di India demikian seterusnya hingga terdengar azan subuh di Atlantik, sebelum Azan subuh selesai jadi kembali pada bahagian timur Indonesia bakal mengumandangkan Adzan dhuhur hingga Azan akan tidak pernah berhenti bergema di muka bumi ini.

ALLAHU AKBAR ... ALLAHU AKBAR ...

Tersebut laungan kemenangan.

Serta bila nada azan telah tak bergema, jadi itu tandanya kiamat bakal selekasnya datang.
Post a Comment (0)
Previous Post Next Post