Jatuh dalam sungai di belakang rumah, bayi 18 bulan korban banjir pertama di Kelantan


Mangsa berjaya dijumpai oleh pasukan Bomba pada jam 1.40 petang.

MALANG tidak berbau.

Seorang kanak-kanak lelaki menjadi korban pertama banjir di Kelantan tahun ini selepas mangsa tergelincir ke dalam sungai di belakang rumahnya di Kampung Kenari, Kota Bharu.

Menurut Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kelantan, pihaknya menerima laporan tentang kejadian melibatkan kanak-kanak berusia 18 bulan itu pada pukul 12.17 tengah hari, Ahad.

“Kejadian melibatkan seorang kanak-kanak lelaki berusia setahun setengah telah hilang ketika melakukan aktiviti bermain di belakang rumah dan tergelincir di dalam sungai.

“Pasukan Bomba telah melakukan operasi pencarian dengan melakukan selaman di kawasan mangsa dipercayai lemas.

“Kanak-kanak itu berjaya dijumpai oleh pasukan Bomba pada jam 1.40 petang. Namun, mangsa disahkan telah meninggal dunia oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM),” ujar Bomba menerusi satu kenyataan pada Ahad petang.

Mangsa diserahkan kepada pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk tindakan selanjutnya.

Untuk rekod, 623 mangsa banjir menghuni empat pusat pemindahan sementara di Kelantan, setakat 3 petang Ahad.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post