Selama 16 tahun tunggu zuriat, hanya sempat belai sebulan... Lelaki ‘kehilangan’ bayi kembar 4, isteri dalam serangan bom Israel


Kembar empat pasangan Fadi dan Wafaa yang dilahirkan 7 September lalu merupakan antara korban kekejaman Zionis.

SELEPAS 16 tahun penantian zuriat, seorang bapa, Fadi Khaled Al-Baba diuji hebat apabila bayi kembar empatnya menjadi korban kekejaman tentera Zionis dalam insiden pengeboman di Gaza.

Selain empat bayi, Fadi turut kehilangan isterinya, Wafaa Abdul-Khaliq Al-Sweirki dalam serangan Israel, beberapa hari lalu.

Fadi dan Wafaa baharu menyambut kelahiran kembar empat mereka pada 7 September lalu.

Keempat-empat bayi tersebut yang diberi nama Khaled, Abdul-Khaliq, Mahmoud dan Maha, terkorban bersama Wafaa apabila kediaman mereka di kejiranan Sheikh Radwan di Gaza, menjadi sasaran bom Israel.

Salah seorang saudara kepada Fadi, Yafa Abu Aker ketika ditemubual media tempatan berkata, Fadi dan Wafaa dikurniakan empat orang bayi kembar selepas bertahun-tahun menunggu dengan penuh kesabaran.

"Dia (Fadi) tidak bercakap tentang apa-apa selain anak-anaknya. Dia tidur dan bangun di sebelah mereka," katanya.

Fadi tabah mengebumikan jenazah keempat-empat bayi dan isterinya meskipun serangan udara Israel di kejiranan Sheikh Radwan masih berterusan.

Sehingga kini, angka kematian di Gaza direkodkan melebihi 4,000 orang. -Watanserb

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post