Bayi Usia 40 Hari Diberi Makan Pisang & Nasi, Nyaris ‘Tewas’ Tidak B0leh Berak


Sebelum menjadi ibu bapa, pasangan suami isteri bukan sahaja perlu sibuk memilih nama atau membelikan baju yang c0mel-c0mel sahaja. Sebaliknya, mereka wajar memenuhkan minda dengan pelbagai ilmu parenting sebagai persediaan menguruskan anak. Dengan pengetahuan yang cukup, sedikit sebanyak ia boleh mengelakkan sebarang kejdian buruk.

Bayi dibawa jumpa dokt0r dalam keadaan sesak nafas

Baru-baru ini, se0rang pakar perubatan, Dr Felix mendedahkan situasi cemas apabila sepasang ibu bapa membawa anak mereka untuk pemeriksaan segera. Selain sesak nafas, bayi berusia 4 bulan terbabit dikatakan mengalami masalah kesukaran membuang air besar sehingga perutnya kembung teruk.

Awalnya mak ayah tak mengaku…Rupanya bayi diberi makan pisang

Akhirnya ibu ayah mengaku mereka ada beri anak makan buah pisang. Lebih mengejutkan, d0ktor turut mendapati ada kesan tersedak berlaku pada bayi itu yang jelas-jelas belum mampu mencerna makanan. Umum sedia tahu bahawa bayi di bawah usia 6 bulan tidak seharusnya diberikan sebarang makanan berunsur pepejal.

Kalau m0nyet takpelah nak bagi pisang….Nasi pun diberi, bayangkan

Bukan sahaja pisang, bahkan sejak usia 40 hari bayi malang itu telah diberi makan nasi. Ibu ayah mendakwa mereka terpaksa akur dengan suruhan si ibu mentua. Saat ditegur, dokt0r kesal kerana mereka berdua seakan tidak mengambil serius betapa pemberian makanan pepejal b0leh merisik0kan keselamatan anak.

@felixgiovahart

plis lah punya ilmunya dulu !

♬ suara asli - Felix Giova Hart


KREDIT : TikTok Felix Giova Hart / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post