Umur Cecah 95 Tahun, Nenek ‘Steady’ Kongsi Petua Untuk Tingkatkan Daya Ingatan – ‘Sebelum Tidur, Baca…’

Setiap daripada kita sudah pasti menginginkan kehidupan di usia tua untuk hidup dengan keadaan baik dan memiliki ingatan yang kuat serta tubuh badan yang sihat.

Amalkan selawat sebelum tidur

Di laman TikTok, tular sepotong video mengenai kisah se0rang nenek berusia 95 tahun yang ingatannya masih kuat dan tidak nyanyuk.

Menerusi vide0 yang dimuat naik @doreentifani, nenek berkenaan berkongsi beberapa amalan yang dilakukan sebelum tidur. Antara amalan tersebut adalah membaca selawat ke atas Baginda Nabi Muhammad dan beberapa surah yang terkandung dalam Al-Quran.

Nak tidur baca Al-Fatihah, surah Al-Ikhlas, empat qul semua itu. Lepas itu baca Laqad Jaa Akum, selawat Ulul Azmi, syafaat Nabi, selawat Fateh. Baca itu je je kalau nak masuk tidur.

Netizen ucap terima kasih

Perk0ngsian berkenaan selaki gus mendapat perhatian wargamaya yang mana rata-rata mereka memuji amalan yang dilakukan 0leh nenek berkenaan.

Malah, ada juga dalam kalangan wargamaya yang menyampaikan ucapan terima kasih kepada nenek itu kerana berkongsi amalannya.

Sumber: TikTok / ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post