Sayu…Bayi ‘Tewas’ Tersedak Susu Lepas Ibu Bapa Guna Alat Pemegang Botol Susu


Saban tahun, banyak in0vasi pr0duk bayi yang berjaya dihasilkan bagi tujuan memudahkan ibu bapa saat menguruskan anak-anak di rumah. Pun begitu, bukan semua pr0duk yang viral itu bagus. Mahu senang sekalipun, jangan sampai merisikokan keseIamatan anak kita.

Sesuai untuk bayi usia 3 bulan ke atas…Alat penyeIamat ibu di rumah?

Baru-baru ini, sebuah pr0duk berupa pemegang susu botol budak telah dipromosikan di segenap media sosial. Dengan harga sekitar RM50-RM70, para pengguna diyakinkan bahawa alat itu sangat membantu jika mereka sedang sibuk di rumah kerana tidak perlu pegangkan botol saat anak menyusu.

Bayi beIum mampu mengawaI pergerakan tubuh sendiri

Namun, Puan Nad Marom selaku seorang Kaunsel0r Laktasi Bertauliah memberikan peringatan supaya ibu bapa di luar sana tidak menggunakan pr0duk ini tanpa sebarang pantauan. Jelasnya, se0rang bayi belum mempunyai kemampuan pergerakan yang lengkap dan pastinya tidak b0leh melakukan apa-apa andai berlaku situasi tersedak susu.

@nadmasrom Say NO to this bottle holder ❌❌❌ Kalau rasa nak senang jadi mak, better jangan jadi mak. Walaupun dalam iklan dikatakan sesuai untuk bayi 3-4 bulan ke atas, tapi saya lihat usia bayi yang dalam gambar ni sekitar 2-3 bulan di mana kawalan tangan dan kepala masih lagi lemah. Risiko untuk bayi tersedak susu dan lemas. Fikir dulu sebelum beli. Nad Masron Kaunselor Laktasi #nadbreastfeedinginfo #jombelajar #learnontiktok #tiktokguru #penyusuansusuibu #penyusuan ♬ original sound - Lagu Hits Official - Lagu Hits 🎻

Hasil post m0rtem tersedak susu…Anak pula beberapa tahun kahwin baru dapat

Rupanya, sudah ada satu kejadian di mana se0rang bayi disahkan pergi selamanya akibat penggunaan produk tersebut. Saat mengalami tersedak susu, tiada sesiapa mengetahui hal tersebut kerana masing-masingnya sibuk dalam suasana raya. Akhirnya, pasangan suami isteri itu bercerai kerana mula menyalahkan sesama sendiri tentang pemergian anak mereka.

Kredit : Twitter Nadmasrom & TikTok Nadmasrom / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post