Kedai hangus terbakar, pemilik menjerit tengok orang kampung larikan barang guna guni - “Kamu semua gila”


VIDEO memaparkan penduduk kampung berpusu-pusu mencuri barang dari sebuah kedai yang baru dijilat api tular di media sosial.

Ketika kejadian, individu yang membuat rakaman video, dipercayai pemilik kedai terpaksa merayu kepada pelaku agar menghentikan perbuatan terkutuk itu.

"Pergilah, tolonglah... Kamu semua tak ada hati ke? Jangan ambil, tinggalkan barang ini semua. Tinggalkan. Kamu semua gila," ujar wanita itu sebak.

Dalam video itu, kelihatan ramai lelaki dan wanita berada dalam premis tersebut sebelum mereka melarikan pelbagai barangan yang diletakkan di dalam guni putih.

Malah, ramai penduduk kampung yang lain dilihat tercegat di seberang jalan sambil menyaksikan kejadian kecurian itu

Video kejadian di Indonesia itu bukan sahaja tular di aplikasi TikTok, malah turut tersebar ke laman Twitter sehingga mengundang pelbagai reaksi netizen.

"Tergamaknya. Ada ya orang sejahat itu?

"Ini (pencuri) sesuai kena api juga.

"Barang yang diambil, diguna dan dimakan pasti tak berkat.

"Ya ini sisi gelap masyarakat kita," tulis beberapa netizen.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Post a Comment (0)
Previous Post Next Post