Iqbal Zulkefli ikhlas bantu, pesakit kritikal boleh ‘roger’ minta pertolongan

 


Usahawan sensasi dan personaliti media sosia, Ahmad Iqbal Zulkefli menyatakan dia ikhlas dan sudi membantu golongan memerlukan terutama mereka yang menghidap penyakit kritikal.

Iqbal dalam kini sedang hangat dikaitkan dengan pegawai polis tular, Inspektor Sheila berkongsi khabar gembira tersebut menerusi hantaran di platform Insta Story miliknya sebentar tadi.

Ujar Iqbal, mereka yang memerlukan bantuan dan pertolongannya boleh menghubunginya pada bila-bila masa sahaja.

“Jika ada di antara kalian mengalami sakit yang betul-betul kritikal atau dalam kesusahan yang melampau, tolong maklumkan kepada saya.

“Bila-bila masa. Mesej saja saya,”maklumnya.

Jelas pelatun lagu Hujan, dia tidak akan berkongsi segala maklumat dan perkara berkaitan dengan pemohon di media sosial kecuali keadaan memerlukan dia berbuat demikian.

Iqbal berkata, keputusan yang dibuat itu bukan sahaja menghormati pemohon, bahkan ia bagi melindungi privasi peribadi dalam melakukan amalan baik.

“Tetapi, saya tidak akan memuat naik di media sosial, melainkan betul-betul perlu. Ini privasi hidup saya,”katanya lagi.

Sebelum ini, usahawan kelahiran negeri serambi Mekah ini berbesar hati menghulurkan bantuan kepada Muhammad Hafizuddin atau Hafiz, 21 tahun dari Terengganu yang diuji menderita penyakit saraf sejak lima tahun lalu.

Difahamkan, tahap kesihatan Hafiz yang menetap di Kampung Lorong Haji Da, Batu Buruk, Terengganu dilaporkan merosot sejak terjatuh tangga di sekolahnya ketika berusia 16 tahun.

Meskipun usia Hafiz seperti remaja, namun hakikatnya dia hanyalah bertubuh kecil dan kurus kerana memiliki berat sekitar 10 kilogram sahaja.

Sumber: Instagram @ahmadiqbalzulkefli / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post