Ajal ketika bertugas... Juruteknik sedang baik pulih pencawang k0munikasi maut disengat tebuan

 

Tangkap layar daripada video yang dirakam orang awam menunjukkan mangsa yang disengat ketika berada di atas pencawang.

SEORANG juruteknik maut selepas disengat tebuan ketika melakukan kerja baik pulih ker0sakan pencawang komunikasi di Felda Gunung Bongsu, Karangan, Kedah.

Menurut Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Mohd. Redzuan Salleh, dalam kejdian yang berlaku pada tengah hari Rabu, juruteknik berusia 30 tahun itu dilap0rkan memanjat pencawang telekomunikasi setinggi 30 meter.

Kira-kira pukul 1.30 petang, pihaknya menerima lap0ran dari se0rang lelaki yang memaklumkan rakan setuganya disengat tebuan.

"Pada awalnya mangsa telah dibawa ke Klinik Kesihatan Karangan untuk rawatan awal.

"Bagaimanapun mangsa didapati mengalami keadaan kesihatan yang lemah dan dibawa ke H0spital Kulim mengunakan ambulans untuk rawatan lanjut," katanya dalam satu kenyataan pada Khamis.

Menurut Mohd Redzuan, mngsa disahkan meninggal dunia kira-kira pukul 12.10 tengah malam semalam dan hasil bedah siasat mendapati punca kematian adalah disebabkan sengatan serangga tersebut.

"Tiada unsur jenayah dan ke.s disiasat sebagai kem4tian mengejut, jenazah mngsa telah diserahkan kepada waris dan akan dikembumikan di Alor Setar," ujarnya.

Terdahulu, vide0 yang dirakam 0leh penduduk tempatan ketika kejadian menjadi tular di media sosial.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post