Sempat kembali kepada fitrah, individu dedah Sifu Lentik tak henti sedekah


Kema.tian usahawan yang juga pers0naliti media s0sial, Muhammad Irfan Abdullah atau lebih dikenali Sifu Lentik pada Rabu lalu sememangnya menge.jutkan ramai terutama di kaIangan pengguna TikTok.

Apa yang membuatkan ramai tersentuh adalah lelaki berkenaan dikatakan telah menjauhkan diri daripada rakan-rakan pada penghujung hayatnya kerana mahu merahsiakan penyakit yang dihidapi.

Terbaharu, abang kepada Sifu Lentik berk0ngsi beberapa f0to terakhir arwh sewaktu mendapatkan rwatan di h0spital yang dilihat hanya terbaring lemah dan lesu.



Dalam hantaran yang sama, si abang menitipkan ucapan terima kasih buat 0rang ramai telah mend0akan akan adiknya selain sempat mengakui sangat cemburu dengan cara pemrgiannya.

“Terima kasih yang mend0akan insan yag baik ini.. cemburu sangat dengan pemrgianmu, adikku…

“Berehatlah adikku. Ramai yang mend0akanmu. Al-fatihah,”tulisnya.

@abg_sifu ASSALAMUALAIKUM ..trma kasih yg.mndoakan insan yg baik ini..cemburu sgt dgn pmergianmu..adikku..#sifu #fyp #viral #viralvideo #tiktokmalaysia#fypdongggggggg ♬ Allah Yaa Rabb - Zali

Alhamdulillah, sempat kembali kepada fitrah asal

Rata-rata warganet meluahkan rasa syukur dan sebak apabila mengetahui arwh sempat kembali ke fitrah asal sebagai se0rang lelaki jika hendak dibandingkan dengan perwatakan dan penampilannya seperti wanita.


Banyak bersedekah dalam senyap

Selain itu ada juga memuji sikap allahyarham yang tidak l0kek berk0ngsi rezeki baik menerusi siaran langsung di aplikasi TikTok mahupun disebalik lensa kamera.

Malah, pengasas pr0duk k0smetik Sifu Lentik itu dikatakan sering bangun s0lat malam dan pendedahan tersebut dibuat 0leh pesakit yang menghuni di wad yang sama dengannya.

Enam tahun tanpa henti sedekat di rumah anak yatim

Sumber: TikTok abg_sifu, @nanaabdulrazak5 / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post