Di Sebalik B0rak Meraban, Abang Kimia Tekanan Melampau Sejak Rumah Kena Lel0ng


Mendapat gelaran ‘Abang Kimia’ atau ‘Brother Agraban’, video se0rang pekerja pam minyak bernama Baha masih lagi tuIar sehingga ke hari ini. Kelincahannya berb0rak tentang banyak perkara kerap menghiburkan ramai meskipun terkadang k0nteks penjelasannya agak sukar difahami.

Mereka letak Baha dalam kereta…Sampai macam tu nak naikkan YouTube sendiri

Rupanya sejak viral, lelaki bertahi lalat di dagu itu pernah berdepan gangguan daripada 0rang yang tiada comm0n sense. Misalnya saat dia berada di tempat kerja, ada segelintir c0ntent creator datang dan membawanya masuk ke dalam kereta semata-mata mahu rakam vide0 Abang Kimia cakap merapu-rapu. Jelas adiknya, dia sendiri tidak tahu mengapa ada 0rang suka mengganggu ruang privasi Baha. Sedangkan selama ini, Baha bukanlah jenis yang suka mengacau sesiapa melainkan cuma sibuk dengan dunia sendiri.

Habis Tingkatan 6 nak sambung ijazah, tapi rumah kena lelong…Masa itulah dia tertekan

Walaupun luaran nampak lucu, siapa sangka sebenarnya Abang Kimia mula alami tekanan melampau lantaran terpksa menjadi ketua keluarga di usia muda. Bermula dengan dugaan rumah dilel0ng, dari situ Baha terpaksa men0lak tepi cita-citanya demi keluarga. Menghapuskan segala sijil pendidikan, kemudian lelaki ini pergi bekerja sebagai pencuci pinggan di kedai makan dengan gaji RM10 sehari. Biarlah dirinya tidak dapat ke menara gading, yang penting adik-adik lain dapat sambung belajar.

VIDEO KLIK DISINI

Aku dah banyak kali ajak dia duduk dengan aku…Tapi dia taknak

Kehidupan mereka terlalu susah hingga Baha terpksa mencari ubi kayu sebagai makanan. Selaku abang sulung, hanya dialah satu-satunya harapan keluarga ketika itu. Berkenaan kehidupan terkini Baha, si adik berkata keluarga mereka sudah berkali-kali mengajak tinggal bersama. Bahkan Baha telah dibelikan sebuah rumah untuk didiami, namun dia enggan menerima pemberian tersebut.

VIDEO KLIK DISINI

Kredit : TikTok Baha Abang Kimia, sayatiarachannnel / Kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post