Cubaan samun! Pemandu dikejar 3 lelaki menyamar p0lis, gigih pegang lampu biru ala siren di luar tingkap kereta


BAGAI babak dalam fiIem aksi.

Begitulah situasi yang berlaku dalam vide0 tuIar memaparkan dua buah kereta sedang berkejaran di jalan raya.

Menerusi vide0 itu, perakam vide0 yang menaiki sebuah kereta dilihat memecut laju apabila dike.jar sebuah lagi kereta berwarna perak.

Tiga lelaki yang berada di dalam kereta itu dilihat memakai 'vest' p0lis dan turut membawa lampu, persis siren yang digunakan pihak berkuasa.

Difahamkan, kumpuIan lelaki dalam kereta tersebut menyamar sebagai polis untuk mero0mpak dan menyamun individu dalam kereta yang sedang dikejar.

Vide0 tular itu turut meraih pelbagai k0men netizen termasuklah yang meIuahkan rasa takut dengan kejdian berkenaan.

Dalam pada itu ada netizen turut berjenaka tentang lelaki dalam kereta tersebut yang terpksa memegang lampu di luar tingkap kereta.

"Kalau la 0rang tak tahu. Mesti takut dan berhenti. Bahayanya.

"Tak penat ke pegang lampu tu?

"Lampu suluh kebun durian mana dia curi tu?

"Lawak pula teng0k lampu biru tu. Kena pegang pula tu," ujar beberapa netizen.

VIDEO KLIK DISINI

Tangkap layar vide0 tular itu.

Dalam perkembangan terbaharu, p0lis kini sedang memburu tiga lelaki yang dilihat dalam vide0 tular itu yang berlaku di sepanjang Lebuhraya Utara-Selatan dekat Kulai, Johor.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kulai Superintendan Yusof Othman berkata satu laporan dibuat oleh seorang angg0ta polis pada 1.52 tengah hari Isnin berhubung vide0 berkenaan.

"Vide0 itu dimuat naik oleh seorang pengguna Facebook yang mendakwa dia dikejar lelaki yang menyamar sebagai p0lis ketika dalam perjalanan dari Singapura ke Genting Highlands.

"Sia.satan mendapati kejdian berlaku di KM41.5 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara, berhampiran plaza tol Sedenak,” katanya dalam satu kenyataan pada Isnin.

Katanya, suspek cuba menahan mngsa dan berada di dalam kereta yang menggunakan lampu biru berkelip, seperti siren kereta p0lis.

"Mngsa bagaimanapun tidak membuat sebarang laporan polis berhubung perkara itu.

"P0lis sedang mencari pemilik kenderaan yang dilihat dalam vide0 itu,” katanya sambil menambah ke.s disiasat mengikut Seksyen 170 Kanun Keseksaan kerana menyamar sebagai penjawat awam.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kes itu diminta menghubungi talian hotline Ibu Pejabat Polis Daerah Kulai di talian 07-663 7222,” katanya.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Post a Comment (0)
Previous Post Next Post