Genap Dua Tahun Ibu Bapa MeninggaI Akibat C0vid-19, Anak Sulung Maut KmaIangan

 


PORT DICKSON, Genap dua tahun pemrgian ibu bapa akibat C0VID-19, empat beradik keIuarga itu kini diuji dengan kem4tian abang sulung mereka pagi tadi akibat kmaIangan.

Muhammad Haidir Rodzi, 25, yang dalam perjalanan ke tempat kerja di Jimah Power Plant di sini, mengalami kecederaan prah di kepaIa dan disahkan mninggal dunia oleh pasukan paramedik di l0kasi kjadian.

Mangsa meninggaIkan se0rang isteri iaitu Siti Rahmah Muslim Sidi dan seorang anak perempuan, Nur Layla Mikayla yang berusia tiga bulan.

“Suami saya sempat bermain dengan anak dan mendukung bayi kami pada 7 pagi sebelum pergi kerja, pagi ini lama suami bermain dengan anak, kebiasaannya anak saya akan tidur selepas menyusu.

“Saya mendapat panggilan daripada kawan suami memakIumkan suami kemaIangan dan mninggaI dunia… kami sekeluarga sangat sedih, saya hiIang tempat bergantung,” katanya ketika ditemui pemberita di rumah mereka di sini hari ini.

Suri rumah berusia 26 tahun itu berkata Muhammad Haidir se0rang yang ceria dan selalu mengingatkan dia serta adik-beradik suaminya supaya sentiasa menjaga antara satu sama lain.

Timbalan Ketua Polis Daerah Port Dickson DSP Muhamad Mustafah Hussin pula berkata kemalangan yang berlaku pada 8.20 pagi itu membabitkan sebuah lori kren pengangkat dan sebuah motosikal jenis Yamaha 135LC.

“Siasatan awal mendapati pemandu lori dan penunggang mot0sikal bergerak dari arah Lukut menghala ke Jimah Power Plant Bukit Pelandok,

“Semasa lori kren pengangkat membelok ke kanan simpang menuju ke tempat pembinaan, mot0sikal itu telah melanggar bahagian belakang sebelah kanannya… akibat kemaIangan itu, penunggang mot0sikal mengalami kecederaan prah di kepala dan dalaman serta disahkan meninggaI dunia di lokasi kejadian,” menurutnya dalam kenyataan di sini.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Muhammad Haidir serta adik-beradiknya Muhammad Hairie, 23, Nurhairieka, 21, Muhammad Haiqiel, 16, dan Muhammad Khierzamani Rodzi, 9, sebelum ini dilap0rkan yatim piatu apabila ibu bapa mereka meninggaI dunia akibat C0VID-19.

Bapa mereka Rodzi Tahar mninggaI dunia di Hospital Tampin pada 31 Mei 2021 sebelum disusuli isterinya Nazita Idris ketika menerima rwatan di unit rwatan rapi H0spital Tuanku Ja’afar pada 6 Jun 2021.

Sumber: BERNAMA / SK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat.net Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post